En tjänst från ClearOn.

Frågor & Svar

Vad är en Värdeavi?

En Värdeavi är en utbetalning som skickas ut på uppdrag av ett företag. Dessa ställs ut av PlusGirot, Bankgirot eller Swedbank/Sparbanken.

Var kan jag lösa in en Värdeavi?

Se vår sökfunktion för närmaste butik/ombud. OBS! Är avin utställd till ett dödsbo eller till en person med fullmakt behöver denne uppsöka den utställande bankens kontor.

Hur mycket kostar det att lösa in en Värdeavi i butik?

Hur mycket kostar det att betala en räkning i butik?

Datumet på min Värdeavi har passerat/gått ut, vad ska jag göra?

Kontakta utställaren. Vem utställaren är står i texten som kom tillsammans med din Värdeavi. Om du inte vet vem utställaren är kontakta dem som ställt ut Värdeavin:

 

PlusGirot, tel: 0771-22 44 88
Bankgirot, tel: 08-725 60 00

 

Är din Värdeavi utskickad av Swedbank/Sparbanken behöver du uppsöka ditt närmaste Swedbank- eller Sparbankskontor.

Var kan jag betala mina räkningar?

Se vår sökfunktion för närmaste butik/ombud

Varför betalas mina pengar ut på en Värdeavi i stället för till mitt konto?

Det är en fråga som utställaren till din Värdeavi kan svara på (dvs. det företag som skickat ut pengar till dig) . Om du inte vet vem utställaren är kontakta avsändaren av Värdeavin:

 

PlusGirot, tel: 0771-22 44 88
Bankgirot, tel: 08-725 60 00

 

Är din Värdeavi utskickad av Swedbank/Sparbanken behöver du uppsöka ditt närmaste Swedbank- eller Sparbankskontor.

Behöver inbetalaren av räkning vara samma person som det namn som står på girobetalningen?

Inbetalare och det namn som står på girobetalningen behöver inte vara samma person.

Hur kan jag skicka och ta emot pengar med MoneyGram?